מאת מערכת העיתון News |
עיריית תל אביב יצאה בקמפיין חוצות חדש שיעלה בתחנות האוטובוס ברחבי העיר נגד הטרדות מיניות בחיי הלילה. הקמפיין שנקרא "אל תהיה הגבר הזה" התחיל בקנדה ועבר התאמה ישראלית במטרה להעלות את המודעות בקרב גברים לתופעה.
הקמפיין, בהשראת אחיו הקנדי "Don't Be That Guy", מתאר באיורים סיטואציות שונות בהן אישה וגבר מבלים יחדיו בהנאה, אך הצלליות שלהם מתארות איך האירוע יכול היה להפוך לאירוע מאיים: הגבר מכניס לאישה סם אונס למשקה כשהיא לא שמה לב, כופה את עצמו על רחבת הריקודים, או מצלם אותה ללא ידיעתה והסכמתה.
המודעות להטרדות מיניות במועדונים ובברים עולה בשנים האחרונות, אך יוזמות הסברה שונות פונות דווקא לנשים, קורבנות ההטרדות, ומפצירות בהן לשנות את התנהגותן ולהגן על עצמן על ידי לבוש צנוע יותר, להימנע מלהגיע למקומות בילוי, לא לרקוד באופן מסוים, או לשמור על המשקה שלהן מפני סם אונס.
הקמפיין הוא יוזמה של חברת מועצת העיר תל אביב-יפו עו"ד גבי לסקי (מרצ), יו"ר הוועדה לשוויון מגדרי בעירייה, בשיתוף יוזמת "לילה טוב", "מרכז הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית – תל אביב", ו"שדולת הנשים בישראל".
עו"ד גבי לסקי, יו"ר הוועדה לשוויון מגדרי בעירייה: "במקום להפנות את הזרקור אל הנשים, קורבנות ההטרדות החלטנו לפנות דווקא לגברים ולקרוא להם לקחת אחריות על מעשיהם ולא להתנהג בצורה מטרידה ופוגעת כלפי נשים במקומות בילוי. חשוב שנשים ישמרו על עצמן, אולם בקמפיינים הפונים לנשים יש לעתים אלמנט של האשמת הקורבן – ומכך רצינו להימנע. הקמפיין הנוכחי, תחת הסלוגן 'אל תהיה הגבר הזה', מזכיר לגברים שיש להם בחירה ואחריות, וכל התנהגות מטרידה ופוגעת אינה לגיטימית וכי עליהם לבחור לא להיות הגבר הזה".