• , י' כסלו התש"פ
    • Facebook
    • Twitter
    • YouTube
    העיתון News אתר אקטואליה ותוכן איכותי
    • ראשי
    • חדשות
    • מקומי
    • מהעולם
    • בריאות
    • חברה
    • טכנולוגיה
    • כסף
    • ספורט
    • פנאי
    • תיירות
    • תרבות
    • דעות
    • המומחים
    • מעצבן
    • שווה בדיקה
    • ראשי
    • חדשות
    • מקומי
    • מהעולם
    • בריאות
    • חברה
    • טכנולוגיה
    • כסף
    • ספורט
    • פנאי
    • תיירות
    • תרבות
    • דעות
    • המומחים
    • מעצבן
    • שווה בדיקה
  • מבזקי YNET

  • העיתון News אתר אקטואליה ותוכן איכותי
    • ראשי
    • חדשות
    • מקומי
    • מהעולם
    • בריאות
    • חברה
    • טכנולוגיה
    • כסף
    • ספורט
    • פנאי
    • תיירות
    • תרבות
    • דעות
    • המומחים
    • מעצבן
    • שווה בדיקה
    • ראשי
    • חדשות
    • מקומי
    • מהעולם
    • בריאות
    • חברה
    • טכנולוגיה
    • כסף
    • ספורט
    • פנאי
    • תיירות
    • תרבות
    • דעות
    • המומחים
    • מעצבן
    • שווה בדיקה
    אנחנו בטח לא פראיירים: על עידן קריסת המוזיקה

    אנחנו בטח לא פראיירים: על עידן קריסת המוזיקה

    25 באוקטובר 2018 – ט״ז במרחשון ה׳תשע״ט 14:17

    מאת מתן פאר | כתב העיתון News |

    הישראלים לא פראיירים. למדנו להתמקח, למחות ולהפגין על הכל – ממחירי הקוטג', דרך עלות כוס הקפה ועד לניסיון לפוצץ את בועת הנדל"ן, המאיימת על עתיד הזוגות הצעירים. אך למרות זאת, אנחנו ממשיכים לשלם הון על ארוחת צהריים, בגדים, דלק ומה לא. דווקא בתחום אחד מרכזי – המוזיקה, שמלווה את פסקול חיינו מבוקר עד לילה, הישראלי הממוצע מסרב להוציא את הארנק מהכיס.

    "אנחנו בטח לא פראיירים" שרים הדג נחש, בעוד רשתות רבות אכן הפנימו את המסר בתקופה האחרונה והפכו למוזלות ומשתלמות יותר, בדמות "קופיקס". אך למרות זאת, הישראלי עדיין רגיל לשלם על מנה ממוצעת במסעדה אסיאתית כ-60 שקלים, לבזבז מדי חודש מאות שקלים עבור בגדים, ובקיצור – היד קלה על ההדק, לפחות בכל הנוגע לגיהוץ אשראי ושליפת מזומנים.

    איכות ירודה של מוזיקה אהובה

    באופן מפתיע, תחום שרובנו לא מוכנים להוציא עליו פרוטה הוא דווקא המוזיקה – שמלווה את פסקול חיינו מהפקקים בבוקר ועד לסוף היום. ולא, אין כוונה לדון בירידת מכירות הדיסקים, שהגיעו לשפל חסר תקדים. הכוונה היא לרכישת שירים ואלבומים דיגיטליים. לא משנה מהיכן – אמזון, החנות של אפל, או אפילו מחברת התקליטים ישירות – שיר ממוצע יעלה לכם דולר אחד בלבד.

    שלושה שקלים וחצי עבור שיר של האמן האהוב עליכם – ואתם עדיין לא קונים. הישראלי הממוצע יעדיף לשמוע את השיר ביוטיוב, באיכות ירודה עם פרסומות קופצות, או להוריד אותו פיראטית או לנסות "להגריל" אותו בספוטיפיי, שם ככל הנראה המנוי שלו בחינם.
    אז נכון, מוזיקה אינה ויזואלית ומוחשית כמו כוס קפה ב-20 שקלים, או כמו מקום חניה בת"א ב-50 שקלים ליום, אך מה גורם לישראלים להאזין לאמנים האהובים עליהם בדרכים כל כך ישנות, לא נוחות ובעיקר – קמצניות?

    ואי אפשר להגיד שהישראלים לא אוהבים מוזיקה. כל אזרח במדינת ישראל שומר בקנאות על הפלייליסט המהודר שלו, אותו הוא מפתח ומרחיב מדי תקופה, ובורר בקפידה כל שיר ואמן. דווקא אותו ישראלי יעדיף "לעקוץ" את המערכת ולהאזין למוזיקה האהובה עליו בקומבינה.

    בממוצע, אלבום שלם וחדש יעלה ברכישה דיגיטלית כ-10 דולרים (כ-36 שקלים). לדוגמא, כרטיס בודד לסרט רגיל (כולל העמלות) עולה כ-45 שקלים. ולמען ההשוואה – בעבר, דיסק פיזי היה עולה לפחות 50 שקלים, ועדיין הישראלים רצו לקנות אותו.

    שיר עולה פחות מכוס קפה (גם של קופיקס), פחות משעת חנייה בת"א, פחות מפחית משקה והרבה פחות מבגד (גם בסייל סוף עונה). שיר נשאר איתנו לנצח, מתנגן מתי שנרצה ואיכותו לעולם לא תיפגע. נכון, הוא לא מגיע באריזה מהודרת ואי אפשר לגעת בעטיפה שלו, אבל העיקר זה המוזיקה.

    חשוב מכך – אם אתם רוצים להמשיך ולשמוע מוזיקה חדשה של הלהקות האהובות עליכם גם בעוד מספר שנים, תתמכו בהן כבר עכשיו כדי שיוכלו לעשות זאת בעתיד! בתור תרגיל, תתחילו מדולר אחד תמורת שיר אחד. אנחנו מבטיחים לכם שזה לא יעצור כאן.

    אולי יעניין אותך גם:

    • קולות מהעבר: להקת אמריקה בהופעה ראשונה בישראלקולות מהעבר: להקת אמריקה בהופעה ראשונה בישראל
    • תומך נלהב: סטיבן ווילסון חוזר לישראלתומך נלהב: סטיבן ווילסון חוזר לישראל
    • הצגת הבימה 'לבד בברלין' – ב… ברליןהצגת הבימה 'לבד בברלין' – ב… ברלין
    • יו"ר חדש לתיאטרון הבימה: בן-עמי עינביו"ר חדש לתיאטרון הבימה: בן-עמי עינב
    פורסם ב: זה מעצבן אותי, מוסיקה ותרבות תגיות: הבימה
    פרטי יצירת קשר

    שירות לקוחות: info@haeton.co.il

    מחלקת מודעות: adv@haeton.co.il

    מערכת: desk@haeton.co.il

    מזכירות: office@haeton.co.il

    © כל הזכויות שמורות לאתר העיתון News, אין לעשות שימוש באתר, במידע שבו, בשירותים ובתכנים, אלא לצרכיו האישיים של המשתמש. אין לפרסם, להציג, להעתיק, לשכפל וכיו"ב את המידע, השירותים והתכנים באתר בשום צורה או אופן, לרבות באתרי אינטרנט אחרים, דפוס, רדיו, טלוויזיה ו/או בכל מדיה אחרת ללא ציון המקור ואישור בכתב ומראש מאתר העיתון News.

    אודות האתר ותקנון שימוש

    העיתון News הוא אתר תוכן המספק לציבור הגולשים מידע בעל ערך מגזיני, חדשותי ואקטואלי, הערוך ומוגש בסטנדרטים עיתונאיים. המידע המוצג באתר לקוח מעולמות תוכן שונים ומגוונים, חלקו מבוסס על מידע המתפרסם ברחבי הרשת ובכלי התקשורת, תוך ציון המקור, וחלקו מבוסס על תכנים עצמיים ומקוריים.
    העיתון News שם לו למטרה להגדיל ולהרחיב כל העת את תחומי הסיקור והעניין בהם הוא עוסק. במסגרת הערכים העיתונאיים והציבוריים שהאתר גזר על עצמו, לא נאפשר שיח אלים או פוגעני, לא ניתן במה לרכילות זולה, לשיימינג או לכל שיח ותמונה שאינם הולמים את שולחן ארוחת הבוקר, כפי שנהגו לומר בעבר עורכים בכירים.

    קרא עוד >>>

    עקבו אחרינו

    לוגו בנייה ועיצוב: משרד פרסום שקד
    לוגו שקד פרסום
    • felestore
    • Plugins Wordpress
    • Themes Wordpress
    • Documents Wordpress
    גלילה לראש העמוד
    דילוג לתוכן